Klantenservice
Heb je een vraag voor ons?
Veelgestelde vragen
Product & voorraad
Wat is de levertijd van dit artikel?
Bij elk artikel op onze website vind je de verwachte levertijd (vlak onder de knop ‘in winkelwagen’). Wij doen ons best om bij ieder product de actuele levertijd te vermelden.
Ik heb een artikel ergens anders goedkoper gezien. Wat nu?
Heb je jouw gewenste product elders voordeliger gezien? Mail dit dan naar onze klantenservice met een link naar de aanbieding van de aanbiedende partij. In veel gevallen kunnen we je het artikel voor dezelfde prijs aanbieden.
Bestellen & bezorgen
Wat zijn de verzendkosten?
Bestellingen bij Stalux worden altijd gratis thuisbezorgd in Nederland & België.
Wanneer wordt mijn bestelling bezorgd?
Uiterlijk op de laatste dag voor het verstrijken van de genoemde levertijd, ontvang je van ons per mail een verzendbevestiging met verdere informatie over de bezorging.
Als je meerdere artikelen hebt besteld, dan wordt jouw bestelling verstuurd zodra alle artikelen beschikbaar zijn. In dat geval moet je dus het artikel met de langste levertijd als uitgangspunt nemen. Soms is op verzoek een deellevering ook mogelijk. Dit kun je aanvragen via een e-mail naar onze klantenservice
Is de genoemde levertijd verstreken en heb je nog geen verzendbevestiging van ons ontvangen? Neem dan even contact op met onze klantenservice.
Kan ik mijn bestelling later laten leveren?
Ben je nog aan het verbouwen of heb je de sleutel van je nieuwe huis nog niet? Geen probleem. Wij slaan jouw artikelen gratis voor je op totdat je ze wilt ontvangen.
Als je van deze dienst gebruik wilt maken, stuur dan even een mailtje onze klantenservice na het plaatsen van jouw bestelling. Graag ontvangen we (een indicatie van) de gewenste leverdatum.
Ik woon op een van de Waddeneilanden. Kan ik een bestelling plaatsen?
Natuurlijk ben je van harte welkom om je bestelling bij ons te plaatsen tegen dezelfde voorwaarden. Houd er wel rekening mee dat de levertijd in de meeste gevallen iets langer zal zijn, omdat we de bezorging op de Waddeneilanden moeten uitbesteden aan een speciale vervoerder.
Hoe wordt mijn bestelling bezorgd?
Afhankelijk van de grootte en het gewicht van de bestelde artikelen, maken wij gebruik van twee soorten bezorgdiensten:
Kleine artikelen: pakketdienst (DPD)
Kleinere artikelen zoals lampen, klokjes of plaids versturen wij met de pakketdienst (meestal DPD, soms DHL of PostNL). Op de avond van verzending ontvang je van ons een e-mail met de Track & Trace informatie. Hiermee kun je heel makkelijk de verzending volgen en vaak is het verwachte levertijdstip al aangegeven.
Ben je niet thuis om je bestelling in ontvangst te nemen en is bezorging bij de buren ook niet mogelijk? DPD bezorgt je pakket na de eerste bezorgpoging bij de dichtstbijzijnde Pickup Parcelshop. Met ruim 1500 Pickup Parcelshops in de Benelux, is er altijd een bij jou in de buurt. Op het niet-thuis-bericht, dat de chauffeur bij je thuis achterlaat, lees je waar je je pakket kunt ophalen.
Grote artikelen: op afspraak door onze transporteur
Grotere artikelen (zoals eettafels, kasten) die niet met de pakketdienst mee kunnen of daarvoor te kwetsbaar zijn, worden door onze gespecialiseerde transporteur bij je thuisbezorgd. Wanneer je bestelling klaar staat ontvang je per mail een bezorgkalender waarmee je zelf een bezorgdatum kunt kiezen. Op de avond vóór de gekozen bezorgdatum ontvang je een tijdvak van maximaal 3 uur zodat je weet hoe laat je de bezorging kunt verwachten.
De transporteur bezorgt op maandag t/m zaterdag (alleen overdag).
Je bestelling wordt bezorgd tot aan de voordeur van het afleveradres, op de begane grond. Woon je op een etage / bovenwoning? Dan bezorgen we alleen bij jouw voordeur als deze goed bereikbaar is met een lift én het bestelde artikel in de lift past.
Artikelen worden niet uitgepakt of gemonteerd. Heb je aanvullende wensen voor de bezorging? Neem dan vooraf even contact met ons op om de mogelijkheden te bespreken.
Kan ik zakelijk / als bedrijf bestellen?
Natuurlijk kan dat. Je kunt je bestelling plaatsen onder je bedrijfsnaam en ontvangt dan altijd een gespecificeerde factuur. Heb je specifieke wensen, zoals een groot aantal artikelen of projectmatige inkoop? Stuur een mailtje naar onze klantenservice, we helpen je graag verder.
Ruilen & retourneren
Ruilen & retourneren
Je hebt je bestelling ontvangen, maar het is toch niet helemaal wat je ervan verwacht had? Geen probleem! Je kunt je bestelling bij ons binnen 30 dagen na ontvangst retourneren.
We bieden je 2 opties aan om je bestelling te retourneren.
Je bent zelfverantwoordelijk voor de verzendkosten van de retourzending. In de hieronder beschreven retouropties vind je hierover meer informatie.
We verzoeken je het artikel stevig te verpakken in de originele verpakking. Zorg er voor dat alle onderdelen in de verpakking goed beschermd zijn om vervoerd te worden. Je bent namelijk zelf verantwoordelijk voor eventuele schade aan je retourzending. Als het product niet in nieuwstaat bij ons aankomt, kunnen wij de kosten aan jou in rekening brengen.
Afhaalservice (€25,-)
- Verpak het artikel stevig in de originele verpakking.
- Meld je retourzending aan door een mailtje te sturen naar [email protected]
- Van onze vervoerder (Van de Hoef Logistiek) ontvang je per mail een uitnodiging waarmee je zelf de afhaaldatum kunt kiezen. Op de avond vóór de gekozen datum ontvang je een tijdvak van maximaal 3 uur zodat je weet hoe laat je de afhaling kunt verwachten.
- De chauffeur heeft zelf de benodigde verzendlabels bij zich die ter plaatse op de doos worden geplakt. Je hoeft de pakketten dus zelf niet te adresseren.
- Na ontvangst van het artikel wordt beoordeeld of het aan de retourvoorwaarden voldoet. Is dat het geval, dan gaan we ons best doen om binnen 5 werkdagen het volledige bedrag terug te storten. Soms lukt dit niet, maar je kunt ervan uitgaan dat je uiterlijk 14 dagen na je retourmelding het geld terug hebt. De kosten van de afhaalservice (€25,-) worden in mindering gebracht op het bedrag dat je van ons krijgt teruggestort.
Zelf retourneren via pakketdienst (zelf laten frankeren)
- Verpak het artikel stevig in de originele verpakking.
- Meld je retourzending via een mailtje naar [email protected] en verstuur het pakket naar:
Stalux b.v.
Het Laar 9A
6733BZÂ Wekerom - Stuur het pakket retour met een pakketdienst naar keuze, bijvoorbeeld:
- PostNL (inleveren en afrekenen bij een PostNL pakketpunt)
- DPD (eerst online aanmelden en afrekenen)
- DHL (eerst online aanmelden en afrekenen)
De verzendkosten zijn voor eigen rekening.
- Vraag om een bewijs van afgifte en bewaar deze goed. Wij zijn niet aansprakelijk voor beschadigingen of zoekgeraakte retourartikelen.
- Na ontvangst van het artikel wordt beoordeeld of het aan de retourvoorwaarden voldoet. Is dat het geval, dan gaan we ons best doen om binnen 5 werkdagen het volledige bedrag terug te storten. Soms lukt dit niet, maar je kunt ervan uitgaan dat je uiterlijk 14 dagen na je retourmelding het geld terug hebt.
Voorwaarden
- Het product is binnen 30 dagen na ontvangst weer bij ons binnen;
- Het product is slechts in zoverre uitgepakt of gebruikt om te kunnen beoordelen of je het product wilt houden. Bekijk het product dus gerust zoals je in een winkel zou doen;
- Het product is in de originele staat en verpakking;
- Het product wordt in goede staat bij ons afgeleverd, zonder montage- en transportschade. Wees in je bedenktijd dus voorzichtig, breng geen schade toe aan het product verpak je retourzending zorgvuldig zodat het onbeschadigd kan worden vervoerd. Wij mogen een schadevergoeding inhouden voor beschadigingen die bij de consument of tijdens de retourzending zijn ontstaan.
Hoe kan ik mijn bestelling ruilen?
Als je jouw ontvangen artikel wil ruilen voor een ander product is dat natuurlijk geen probleem! Geef per e-mail je ordernummer door en laat ons weten om welk artikel het gaat. Wij zetten de omruiling dan voor je in gang.
Voorwaarden
- Het product is binnen 30 dagen na ontvangst weer bij ons binnen;
- Het product is slechts in zoverre uitgepakt of gebruikt om te kunnen beoordelen of je het product wilt houden. Bekijk het product dus gerust zoals je in een winkel zou doen;
- Het product is in de originele staat en verpakking;
- Het product wordt in goede staat bij ons afgeleverd, zonder montage- en transportschade. Wees in je bedenktijd dus voorzichtig, breng geen schade toe aan het product verpak je retourzending zorgvuldig zodat het onbeschadigd kan worden vervoerd. Wij mogen een schadevergoeding inhouden voor beschadigingen die bij de consument of tijdens de retourzending zijn ontstaan.
Service & garantie
Er is een artikel beschadigd of defect geleverd. Wat nu?
Ondanks onze zorgvuldige verpakking en verzending, kan het soms gebeuren dat een artikel met een beschadiging of een defect wordt geleverd. Alvast onze excuses voor het ongemak! Meld het ons zo snel mogelijk per mail naar onze klantenservice, met vermelding van je bestel- of pakbonnummer en één of meerdere foto’s waarop de beschadiging duidelijk te zien is. Stalux reageert uiterlijk de eerstvolgende werkdag of neemt contact met je op om de klacht te bespreken. Wij zorgen altijd voor een passende oplossing.
Ik heb een klacht. Wat nu?
Bij Stalux vinden we service belangrijk. Service betekent voor ons dat we graag mooie producten leveren en onze klanten een prettige ervaring willen meegeven. Gaat er onverhoopt toch iets mis? Laat het ons weten via [email protected]. Omschrijf duidelijk wat er aan de hand is, meestal hebben we je klacht zo voor je opgelost!
Heb je klachten over de staat van het product bij levering, zoals transportschade of een kapot/beschadigd geleverd product? Laat het ons binnen 5 werkdagen na levering weten.
Stalux biedt standaard twee jaar volledige productgarantie op elke aankoop.
Gegevens & voorwaarden
Hoe beschermen jullie mijn privacy?
Tekst item
Hoe gaat Stalux om met cookies?
Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Ut elit tellus, luctus nec ullamcorper mattis, pulvinar dapibus leo.
Wat zijn jullie algemene voorwaarden?
Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Ut elit tellus, luctus nec ullamcorper mattis, pulvinar dapibus leo.